5.Sınıf Bilişim Teknolojileri Problem Çözme ve Programlama Ders Notu

Problem Çözme ve Programlama Ders Notu

Algoritma Nedir? Programlama nedir ? Blok Tabanlı Programlar nelerdir?

Problem Çözmede Temel Kavramları

Hayatımızda birçok problem ile karşılaşabiliriz; birçoğunun tek bir çözümü olacağından kolay

çözülebilirken bazıları ise daha karmaşık olabilir ve problem çözme stratejilerini kullanmak gerekebilir.

Örneğin matematik derslerinde problemler bir metin içerisinde yer alıyor ve buradan çözüme ulaşmanızgerekiyor. Böyle problem türlerinde hangi çözüm stratejilerini kullandığınızı bir hatırlayalım:

Öncelikle soruyu dikkatli bir şekilde okumalısınız.

  • Problemde önemli olan yerlerin altını çizerek önemli bilgiyi ayırt etmelisiniz.
  • Eğer ihtiyacınız olursa resim çizebilirsiniz; çözüm konusunda size fikir verebilir.
  • Tekrarlayan öğeler, örüntüler olabilir; bunları bulmalısınız.
  • Daha basit bir problemi çözmeye çalışabilirsiniz. Bu süreç size çözümde yardımcı olabilir.
  • Sondan başa doğru gidebilirsiniz; sorunun sonundan başlayarak geriye dönük çalışmak problem çözümünde yardımcı olabilir.
  • Bulduğunuz bir çözüm için deneme yapmanız size yardımcı olabilir.
  • Son olarak çözümü test etmeniz ve işe yarayıp yaramadığını görmeniz gerekebilir. Çözüme ulaşılmadığı durumda farklı stratejiler ile çözüm aramak gerekebilir.

 

BALIK KILÇIĞI YÖNTEMİ

 

Problem çözme yöntemlerinden birisi de balık kılçığı yöntemidir. Bu yöntemde problem, balığın baş kısmına yazılır. Daha sonra problemi ortaya çıkaran nedenler 45 derecelik açıyla gövdeye birleştirilmiş çizgiler üzerine yazılır. Eğer bu nedenleri ortaya çıkaran başka nedenler varsa bunlar da, çizilen çizgiler üzerine birleştirilen daha kısa çizgiler üzerine yazılır.

Bilgisayar Gibi Düşünmek

Bilgisayarlar da tıpkı bizim bugün deneyimlediğimiz gibi verilen yönergeleri takip ederek çalışırlar. Bilgisayarın yaptığı her işlem detaylı yönergelerle tanımlanmış adımları içerir. Yönergeler olmazsa, ya da doğru sırayla yapılmazsa bilgisayar kendisinden beklenen işi yerine getiremez. Biz de bilgisayarın istediğimiz şeyleri yapabilmesi için ona yönergeler yazarız.

Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.

Veri Nedir?

Bilgisayarlar da tıpkı beynimiz gibi çeşitli kararlar vermek veya işlem yapabilmek için bilgi girişine ihtiyaç duyarlar. İşte bilgisayarların sonuca ulaşabilmek için algıladığı, işlediği, sonuç ürettiği veya daha sonra kullanmak üzere depoladığı her şeye veri denir.

Bir Problemin Çözümü İçin Algoritma

Algoritma; belirli bir problemi çözmek veya bir amaca ulaşmak için  tasarlanan yoldur. Algoritma tasarımı yapmak ise bir problemi çözmek için plan yapmaktır. Algoritmayı bir örnekle açıklayalım.l

AKTİVİTE : BALONCUK YAPMAK
1. Kapağı aç
2. Kapağın içindeki çubuğu şişeye daldır
3. Çubuğu dikkatle tut
4. Hafifçe üfle
5. Bir tanesine elinle dokun bakalım ne olacak

  • Her Algoritma “başla “ ile başlar “bitir”ile biter
  • İşlemler sırayla numaralandırılarak yazılır
  • Akış Şemaşı çizilirken sıraya bakılarak şekiller oklarla birleştirilir

Akış Şeması; bir sürecin adımlarını görsel ya da sembolik olarak gösterir. Farklı hareketler için farklı semboller kullanılır

Dosyanın Devamı İçin Tıklayınız.

 

Yorum yapabilir , ya da geri bildirim yapabilirsiniz.

Yorum Yapmak İster Misiniz?